CONSELL ESCOLAR


Consell escolar de l'Institut

Es l´òrgan directiu del centre. El presideix el director del centre i la vicepresidenta es la cap d´estudis. El secretari també es de l´equip directiu però no te vot. A més el formen 5 professors, 4 alumnes, 1 representant del personal d´administració i serveis i 4 pares/mares
Representants dels pares i mares al Consell Escolar: Mercè Castañé, Montserrat Clos i Pedro J. Subías
Suplents: Úrsula Soetekou i Pilar Martin
Representant de l´AMPA: Laura Echevarria

Resúmenes de les reunions del Consell escolar 2013-14


Què són els consells escolars?


Per reproduir correctament aquest contingut és necessari instal·lar el programari Adobe Flash Player. Si us plau, baixeu-vos l'última versió, només us requerirà uns instants.



Temes rellevants tractats al nostre consell


Retalls pressupostaris a ensenyament

S´ha valorat la incidència en el funcionament de l´institut de les importants retallades realitzades per la conselleria. No hi ha dubte de que es va ressentir de manera sensible el dia a dia en temes com manteniment, fotocòpies, neteja,...
El consell s´ha adherit a la proposta unitària de diferents organitzacions de l´àmbit educatiu per manifestar la disconformitat amb aquestes mesures.

Normes d´organització i funcionament del centre (NOFC).

La entrada en vigor de la Llei d´Educació de Catalunya (LEC) deixa sense validesa els reglaments de funcionament dels centres educatius que precisen de la confecció d´un document que ha d´aprovar el consell escolar i que recull les normes d'organització i funcionament.
El Consell escolar va aprovar la proposta de l´equip directiu. En el redactat complert destaquen els apartats 6 en el que es defineix la organització i funcionament i el 9 on es defineixen les faltes de disciplina i les mesures correctores.
Una novetat es el document de COMPROMIS EDUCATIU es tracta d´un contracte-compromís recíproc entre l´institut i les famílies on s´enuncien una llista de compromisos per totes dues parts.


Pla estratègic.

Es un pla avaluable on es defineixen objectius educatius del centre i del que depenen l´assignació de recursos i la valoració de la qualitat del centre. El nou equip directiu exposa el seu compromís en desenvolupar estratègies de millora que tinguin com a base el pla estratègic. Hi han dues línies prioritàries que són la millora de resultats acadèmics i de la convivència.

Projecte lingüístic de centre.

A la reunió del 18 d′octubre de 2012 es va aprovar per consens el lingüístic de centre. El document es pot consultar a: