divendres, 8 de juliol del 2011

EDUCAT 1x1 per primer d’ESO

Al consell escolar d’ahir es van analitzar les alternatives d’informatització pel proper curs.

El punt de partida es que els alumnes de 2n i 3r d’ESO (amb la excepció dels que repeteixen tercer) ja tenen ordinador. Els que faran 4rt continuaran amb els llibres de text. El centre compta amb la experiència del curs passat, una experiència reduïda només al tercer trimestre, una gran part del professorat ja ha fet la formació i les aules ja tenen les instal•lacions adients.

Les alternatives.

Als centres inclosos al programa EDUCAT1x1 com es el nostre cas se’ns ofereix la possibilitat de sortir del programa o continuar amb el mateix (miniordinadors propietat de les famílies i llibres digitals becats) o passar-se al nou EDUCAT 2.0, en el que els ordinadors són propietat de l’institut, són més grans (portàtils estàndards) i en menor número: un per cada dos alumnes.

Per tant les alternatives concretes eren:

  1. Aturar l’1x1 i tornar tots als llibres de text.
  2. Continuar 2n i 3r amb l’1x1 i valorar pels alumnes de 1r les següents possibilitats:
    • Primer amb llibres de text.
    • Primer amb 1x1
    • Primer amb el nou programa 2.0

Es va valorar que la experiència d’aquest curs era insuficient com per tenir una avaluació acurada del que suposa l’EDUCAT, tot i així al claustre la posició majoritària del professorat era la de continuar amb el programa (amb l’abstenció del professorat no implicat: cicles). La nova alternativa 2.0 estava plena d’incerteses respecte a la seva viabilitat ja que el manteniment dels ordinadors, un cop exhaurida la garantia, no està clarament garantit. Per altra banda no es pot plantejar treball individual si els ordinadors son compartits.

La decisió

Es va decidir, per tant, continuar amb l’EDUCAT 1x1 ja que es va valorar com l’alternativa amb més oportunitats d’èxit. Tenint en compte que això no exclou el treball específic que cada professor plantegi a la seva assignatura i que es poden fer servir alternatives de treball complementàries.

Per tant, a partir d’avui ja s’estan confeccionant els formularis de sol•licitud per tal que els alumnes de primer puguin tenir els seus ordinadors a principi de curs.

Esperem a l’avaluació a final d’aquest curs.

Les dades de funcionament de que es disposa (avaluació de l’eina per part del responsable dels serveis territorials) parlen de que l’ús dels ordinadors ha estat correcte en una majoria dels casos amb situacions problemàtiques com es les baixades massives molt limitades a situacions concretes fàcilment controlables. Un tema a debatre es la navegació per xarxes socials... i l’ensenyament a l’alumnat de com s’ha de navegar i treballar amb aquestes noves tecnologies. VEURE DOCUMENT

Com punt complementari també es va parlar de l’oferiment dels mossos d’esquadra de fer alguna activitat adreçada als pares i mares sobre seguretat en Internet.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola
Mi hijo acaba de terminar 4. eso con libros y ahora empieza la hermana en primero de eso y por lo que leo, sera con ordenador.
Solo puedo confiar en la desicion tomada, ya que son los profes, quienes por su experiencia, deben acertar.
Con el tiempo lo sabremos, pero confio en ellos.
Un saludo